Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

چگونه از رژیم غذایی کربوهیدرات برای کاهش وزن خود استفاده کنیم؟

۱۰ دی ۱۳۹۶
بدون نظر

فرض کنید به دوستان خود بگویید
رژیم غذایی جدیدی پیدا کرده‌اید که در آن می‌توانید با خوردن کربوهیدرات وزن خود را
کم کنید. به‌طور حتم هیچ‌کس صحبت شما را باور نخواهد کرد، اما این موضوع واقعیت دارد.
بیشتر بازیگران و افراد مشهور از این
رژیم غذایی برای
کاهش وزن
خود استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید با خوردن
کربوهیدرات‌های مناسب وزن خود را کم کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا این کربوهیدرات‌ها
را با هم مرور کنیم.

جو:

این ماده نه‌تنها برای سلامتی شما
مفید است، بلکه می‌تواند اشتهای شما را کمتر کند. همین امر باعث می‌شود در طول روز
به مواد غذایی کمتری نیاز داشته باشید. جو سرشار از فیبرهای قابل حل است که به
کاهش کلسترول بد خون، کاهش قند خون کمک می‌کند و باعث سیری شما می‌شود. همچنین این ماده می‌تواند التهاب بدن را
کاهش دهد و سطح قند خون را در یک مقدار ثابت نگه دارد.

پاستای تهیه شده از آرد سبوس
دار:

حتماً شما نیز می‌دانید آرد سبوس
دار مزایای بیشتری نسبت به آرد سفید دارد. چرا؟ چون آرد سبوس دار حاوی سه بخش از غلات
است، تمامی مواد مغذی را در خود دارد و فیبر بالایی خواهد داشت.

کدوحلوایی:

یک پیمانه از این ماده مغذی علاوه
بر اینکه یک سوم از نیاز روزانه بدن به فیبر را برطرف می‌کند، می‌تواند ۳۰ درصد از
نیاز بدن به
ویتامین
C را نیز برطرف کند. بدن شما از مواد مغذی برای ساخت عضلات
و رگ‌های خونی استفاده می‌کند.
کدو حلوایی می‌تواند اثر چربی‌سوزی ورزش را افزایش دهد.

بقولات:

عدس، نخود، لوبیات، باقلا، ماش جزو بقولات هستند. این مواد برای کاهش چربی شکمی بسیار مفیدند. در یکی از مطالعات انجام‌شده در اسپانیا، محققان دریافتند که
خوردن رژیم غذایی محدود شده در کالری که شامل چهار وعده غذایی از بقولات در هفته است
به کاهش وزن کمک می‌کند. افرادی که رژیم غذایی سرشار از بقولات را مصرف کرده بودند
بهبود زیادی در سطح کلسترول بد و نیز فشار خون سیستولیک داشتند. برای اینکه بتوانید
مزایای بقولات را افزایش دهید، سعی کنید آن‌ها را در طول هفته مصرف کنید.

نان سبوس‌دار:

اگر می‌خواهید چربی شکم را آب کنید
بهتر است مصرف نان را کمتر کنید، اما مصرف نان سبوس‌دار باید جزو اولویت‌های شما باشد.
نان سبوس‌دار حاوی فیبر بالایی است و می‌تواند شما را در طول روز سیر نگه دارد.

لوبیای سیاه:

لوبیا در واقع یکی از موادی است
که برای
چربی سوزی و نیز
ساخت عضلات از آن استفاده می‌شود. لوبیاها منبع عالی از پروتئین و فیبر هستند. با کمک
این مواد می‌توانید مطمئن باشید قند خون شما به سرعت افزایش پیدا نمی‌کند و در عین
حال بدن انرژی لازم برای ساخت عضلات را دارد. یک پیمانه لوبیای سیاه حدود ۱۲ گرم پروتئین
و ۹ گرم فیبر دارد. این ماده همچنین سرشار از
فولات و ویتامین B است که رشد ماهیچه‌ها را تسریع می‌کند. شما می‌توانید
موادی همچون مس را در لوبیای سیاه بیابید که تاندون‌ها را قوی‌تر می‌کند. مطالعه انجام‌شده
در اسپانیا نشان می‌دهد که مصرف لوبیا یا بقولات در هفته کاهش وزن را تسریع خواهد کرد.

جوی دوسر:

جوی دو سر
سرشار از کربوهیدرات است اما سرعت رهاسازی قند توسط فیبر کاهش پیدا می‌کند.
از آنجا که جوی دوسر ۱۰ گرم پروتئین در هر نصف پیمانه دارد، می‌تواند انرژی مفیدی برای
ساخت عضلات فراهم آورد. این فیبرها محلول هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را
کاهش می‌دهند.

کینوا:

کینوا پروتئین بالاتری نسبت به
سایر غلات دارد و سرشار از چربی‌های غیراشباع و سالم است. این ماده همچنین منبع عالی
از فیبر و
ویتامین
B است. شما می‌توانید کینوا را در صبحانه خود مصرف کنید.
کینوا نسبت به غلات دیگر پروتئین بیشتر و کربوهیدرات پایین‌تری دارد.

گندم خراسان:

گندم خراسان که با نام تجاری کاموت
شناخته شده است اسید چرب امگا۳ فراوانی دارد. این ماده هچنین پروتئین زیادی دارد، اما
کالری موجود در آن اندک است. نصف پیمانه از آن ۳۰ درصد پروتئین بیشتری نسبت به گندم
دارد و تنها ۱۴۰ کالری وارد بدن می‌کند. خوردن کاموت کلسترول؛ قند خون و سیتوکین را
کاهش می‌دهد که باعث التهاب بدن می‌شود. شما می‌توانید از این گندم در سالاد خود استفاده
کنید یا در غذاهای مختلف از آن بهره‌مند شوید.

شیرکاکائو:

می‌خواهید راز لاغر ماندن را بدانید؟
برای اینکار باید عضلات بیشتری داشته باشید. این موضوع بدین خاطر است که عضلات کالری
بیشتری نسبت به چربی می‌سوزانند. شیرکاکائوی طبیعی به شما کمک می‌کند این کار را به
راحتی انجام دهید. محققان دریافته‌اند که پروتئین ایده‌آل برای ساخت عضلات حدود ۱۰
تا ۲۰ گرم است که نیمی از آن قبل از ورزش و نیم دیگر بعد از انجام تمرینات ورزشی مصرف
می‌شود. حالا پرسش اینجاست که در شیرکاکائوی کم‌چرب چه مقدار پروتئین وجود دارد؟ به
ازای هر فنجان حدود هشت گرم پروتئین وجود خواهد داشت. این موضوع بدین معنی است که مصرف
شیرکاکائو قبل از ورزش و بعد از آن می‌تواند ۱۶ گرم پروتئین
whey برای بدن فراهم آورد. سعی کنید شیر کاکائوی طبیعی را صبح بنوشید و از مزایای
آن استفاده کنید./